NATUURLIJKE THERAPIE

Natuurgerichte therapie is er op gericht om alle processen in het lichaam weer in evenwicht te brengen.
Ziekte,klachten of aandoeningen onstaan meestal uit een verstoring van dit evenwicht.

In het eerste gesprek wordt een anamnese afgenomen om te achterhalen wat deze disbalans veroorzaakt.

Ik werk volgens de 5 natuurgerichte principes:

• energie
  • prikkeloverdrach
  • drainage
  • voeding
  • psyche

Natuurgerichte therapie is een ondersteunende / aanvullende therapie. Het is geen vervanging van reguliere geneeskunde.

Via een anamnese , een persoonlijk gesprek en een onderzoek van de reflexzones en gebieden op de voeten, wordt bekeken wat de verstoring veroorzaakt. Met behulp van reflexzone therapie wordt de doorstroming weer bevorderd en worden spanningen en afvalstoffen afgevoerd. Ook wordt er ondersteuning geveven omtrent voeding, supplementen en psychische aspecten. Indien nodig worden mensen doorverwezen.

Ik ben aangesloten bij beroepsvereniging BATC. Hieronder kunt u een linkje vinden die verwijst naar de site van BATC, www.batc.nl en daar kunt u kijken of uw behandelingen worden vergoed als u aanvullend bent verzekerd.

Reflexzone therapie is geschikt voor:

• Herstel na ziekte, of medicijngebruik of chemotherapie
  • hormonale klachten
  • burn-out verschijnselen
  • vermoeidheid
  • slecht slapen
  • darmklachten
  • blaas/prostaatklachen
  • hoofdpijn/migraine
  • menstruatieklachten
  • stress
  • spanningsklachten
  • zenuwachtigheid
  • moeilijk kunnen loslaten
  • etc.

Neem gerust contact op want er zijn meer mogelijkheden.